Jakie spektakularne wyniki da Twojej firmie Growth Hacking, czego nigdy nie uzyskasz korzystając z zasobów tradycyjnego marketingu?

Czy pomyślałeś kiedykolwiek, jak wspaniale byłoby gdyby wszystkie działania mające na celu wypromowanie firmy przychodziły Ci z ogromną łatwością. Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że niektóre drobne startup'y bardzo szybko zyskują rzesze klientów i przeradzają się w wartościowe i bardzo opłacalne biznesy?

Mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale tak naprawdę sukces każdego biznesu nie zawsze zależy od wielkich pieniędzy zainwestowanych w reklamę. Jak będziesz miał okazję dziś się przekonać, czasem wystarczy wykorzystać możliwości jakie daje internet oraz niekonwencjonalne działania i sukces gotowy!

Pewnie, że to jest możliwe i właśnie w tym artykule chcę Ci przedstawić różnice pomiędzy tradycyjnym marketingiem oraz podbijającym rynek i cieszącym się coraz większym uznaniem – Growth hackingiem.

ZDJĘCIE

Tradycyjny marketing, czyli częsta przyczyna bierności Twoich klientów

W dobie kiedy technologia oferuje nam szereg nowych możliwości działania, kiedy niemalże co miesiąc pojawiają się nowe narzędzia do pozyskiwania klientów oczywiste staje się, że tradycyjne działania marketingowe są rzadziej stosowane.

Nie oszukujmy się, tradycyjny marketing ucieka od trendów i skupia się tylko na tym co było dobre, ale kiedyś. Ucieka od wprowadzania nowych rozwiązań, twardo realizując sprawdzone działania. To oczywiście nic złego, ale z perspektywy czasu każdy biznes potrzebuje czegoś mocniejszego, co zdecydowanie wyróżni go spośród wszystkich innych.

Dawniej ludzie byli podatni na reklamy i naturalnie odnosiły one ogromne sukcesy, ale teraz mamy ich zdecydowany przesyt. Każda kolejna to dla Twojego potencjalnego klienta coś w rodzaju nacisku i przymusu, a pamiętaj że klient lubi sam decydować, lubi czuć że zakup jakiegoś produktu lub usługi to jego osobisty wybór.

Musisz wiedzieć, że tradycyjne działania marketingowe mają jedną dużą wadę. Wprawdzie wywierają wpływ na klienta, ale tak naprawdę nie uwzględniają jego rzeczywistych potrzeb. To z kolei wyklucza zwiększenie ruchu na Twojej stronie, bo niby po co klient ma kupić coś kiedy nie jest do tego przekonany, kiedy czuje że coś mu się wciska?

Sam zatem widzisz, że musisz zbudować z klientem odpowiednie relacje oparte na lojalności a nawet przyjaźni, a dopiero później sprzedawać.

Pomyśl teraz ile wydałeś pieniędzy na dotychczasowe działania marketingowe, a ile Ci się zwróciło? Jaki masz obecnie koszt pozyskania klienta i czy nie uważasz, że to trochę za dużo? Czy Twoja firma obserwuje i testuje, czy aktywnie wyciągacie wnioski?

No właśnie, a nowe narzędzie marketingowe, czyli Growth hacking jest lata świetlne przed zwykłym i niewątpliwie kosztownym marketingiem. Dzięki niemu Twój biznes może w zawrotnym tempie rozwinąć się i przynieść długo oczekiwane zyski.

Growth hacking - nowoczesny marketing, który zapewni błyskawiczny wzrost każdemu biznesowi

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku Growth hackingu, który wpisuje się idealnie w model aktywnego biznesu odnoszącego sukcesy. Przede wszystkim dlatego, że całkowicie nadąża za trendami oraz zakłada ciągłe wprowadzanie nowinek technicznych umożliwiających przedsiębiorstwu wybicie się spośród innych.

Growth hacking stawia przede wszystkim na konkrety, czyli zdecydowany wzrost biznesu przy naprawdę śmiesznych kosztach. Aby osiągnąć zamierzony cel, podstawowym działaniem jakie stawia growth hacking jest perfekcyjne określenie grupy docelowej, do której można skierować produkt. To bardzo ważne ponieważ dzięki temu zdecydowanie ułatwimy sobie dobranie odpowiednich narzędzi, za pośrednictwem których przekażemy klientom produkt.

Podczas określania grupy docelowej przede wszystkim skupiamy się na wieku, zainteresowaniach, wykształceniu a także pochodzeniu. Ten sam produkt w zupełnie inny sposób przedstawimy osobom do 20 lat, a zupełnie inaczej tym którzy ukończyli 50 lat. Na reklamę inaczej zareagują osoby interesujące się sportem oraz programiści i dla nich również trzeba przygotować specjalne materiały.

Takie działania mają na celu przedstawienie w odpowiedni sposób danego produktu. To bardzo ważne w działaniach marketingowych i zawsze w tym miejscu przytaczam taki dość wymowny przykład:

Wyobraź sobie, że naprzeciwko siebie siedzą dwie osoby. Między nimi, na stole stawiamy kubek i prosimy, aby opisały co widzą. Jedna z osób opisuje ilustrację, którą widzi, a druga mówi, że widzi tylko ucho od kubka. Jak widzisz osoby te opisują ten sam kubek, ale w zupełnie inny sposób.

Czy opisy są błędne? Nie! Oni po prostu patrzą na ten sam kubek, ale z innej perspektywy, dostrzegają inne rzeczy. Tak samo jest w marketingu, to że Ty doskonale znasz swój produkt i myślisz, że przyniesie Ci on ogromny sukces to nie oznacza, że klient widzi to samo. Dlatego musisz w taki sposób przedstawić to co posiadasz, aby klient mógł dostrzec w nim to co Ty.

Niezawodne sposoby na zwiększenie ruchu na stronie

Nic tak nie zwiększa ruchu na stronie internetowej, oczywiście oprócz jej funkcjonalności, jak perfekcyjnie dobrane i konsekwentnie realizowane działania reklamowe. Growth hacking zapożycza z tradycyjnego marketingu niektóre sposoby wypromowania produktu, unowocześnia je, dopasowuje do odpowiedniej grupy wiekowej i puszcza w świat internetu.

Internetowe działania marketingowe dzielimy na dwa rodzaje: reklamę jawna i niejawną. Reklama jawna to taka o której klient wie i zdaje sobie sprawę, że to działania mające na celu zachęcenie go do zakupu. Z kolei reklama niejawna to działania, które nie są uznawane przez użytkownika za reklamę.

W przypadku reklamy jawnej, każdy marketingowiec powinien znać najskuteczniejsze narzędzia do jej przeprowadzenia, a należą do nich:

#1 ARTYKUŁY SPONSOROWANE

To działanie polega na umieszczaniu teoretycznie zwykłych artykułów na różnych stronach internetowych o podobnej tematyce. Artykuły są niezależne, ale tylko umownie ponieważ w rzeczywistości w ich treści znajduje się sugestia, aby skorzystać z konkretnego produktu lub usługi.

Artykuł taki powinien być oczywiście obiektywny, aby nie narzucać się czytelnikowi. Generalnie powinien przekazywać jakąś wiedzę dzięki czemu wzbudzi zaufanie u czytelnika, który później chętniej przejdzie na Twoją stronę, aby zapoznać się z Twoją ofertą.

Idealnym przykładem może być działanie jakiegoś trenera personalnego. Chce zaoferować swoje usługi więc umieszcza artykuł gościnny na stronie sklepu ze zdrową żywnością. Prezentuje w nim zalety zdrowego odżywiania i jednocześnie sugeruje, że idealnie dobrany plan treningowy może zmaksymalizować efekty. A dalej już tylko przekierowuje na swoją stronę gdzie klient znajduje kilka rozwiązań, które przypadają mu do gustu.

#2 GOOGLE ADWORDS

To nic innego jak linki sponsorowane, oczywiście płatne. Wyświetlają się one w różnych miejscach na danej stronie internetowej. Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że treść Twojej reklamy będzie wyświetlana osobom, które akurat poszukują Twojego produkt.

Możesz dostosować kryteria do osób zamieszkujących konkretne województwo lub nawet kraj. Ta elastyczność sprawia, że możesz zawężać lub poszerzać grupę docelową, wedle Twoich potrzeb.

Za tym narzędziem przemawia łatwość w zorganizowaniu takiej kampanii oraz możliwość szybkiego wypuszczenia jej w świat. Trzeba przyznać, że odpowiednio poprowadzona kampania może przynieść doskonałe rezultaty.

#3 FACEBOOK ADSdigital-marketing-1433427_640

To prawdziwy wachlarz możliwości dla osób ceniących sobie współpracę z facebook'iem. Wszystko za sprawą tego, że facebook pozwala idealnie dopasować reklamę do konkretnej grupy docelowej. A co za tym idzie odbiorca będzie traktował taką reklamę bardziej personalnie, będzie się z nią utożsamiał i jego działania będę bardziej zdecydowane.

To również duże ułatwienie dla Ciebie ponieważ możesz przygotować kilka kampanii, stworzyć kilka grup docelowych, a co za tym idzie przekonać do swojego produktu więcej użytkowników. Trafisz do nich również w wybrany przez Ciebie sposób, możesz wyświetlać reklamę w konkretnym miejscu na stronie lub tylko urządzeniach mobilnych.

#4 NEWSLETTER

To doskonała wiadomość dla email – marketingowców, którzy doskonale wiedzą jak mocne jest to narzędzie i jakie ogromne korzyści może przynieść. Przede wszystkim dlatego, że maile które otrzymujemy traktujemy osobiście, czujemy że ktoś specjalnie pofatygował się, żeby do nas napisać.

Automatycznie budzi się w nas potrzeba odwdzięczenia się za takie poświęcenie i po prostu czytamy tego maila, a ten perswazyjny jest w stanie przekonać do zerknięcia na Twój nowy produkt.

Ponadto klient czuje się zadbany ponieważ podsyłasz mu co jakiś czas ciekawe wiadomości, jest na bieżąco z Twoją ofertą. To dobry sposób na nawiązanie dłuższej relacji z klientem. Ale w tym przypadku musimy uważać na to, aby nie spamować klientów. 2 – 3 maile w tygodniu zdecydowanie wystarczająca ilość.

Ale są również działania, które są reklamą ale taką pośrednią, czyli niejawną. Klient dzięki niej czuje że „sam znalazł tę świetną stronę”, a co za tym idzie chętniej skorzysta z jej usług. Wykonanie reklamy ukrytej również nie jest trudne, wystarczy kilka drobnych umiejętności.

#5 POZYCJONOWANIE STRONYonline-marketing-1246457_640

Ma pozwolić Twojej stronie na znalezienie się jak najwyżej podczas wyników wyszukiwania biorąc pod uwagę wybrane słowa. Dzięki temu Twoja strona zyskuje na popularności, a wiadomo, że osoby szukające różnych informacji w internecie zawsze klikają w strony pojawiające się na samej górze.

  • SEO

Przy pozycjonowaniu stron na pewno przyda Ci się takie sprytne narzędzie jak SEO. Dzięki niemu pozwolisz sobie na zoptymalizowanie strony pod wyszukiwarki internetowe. Da Ci to bardzo dużo ponieważ Twoja strona w naturalny sposób będzie pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

SEO jest naturalnie darmowe, ale trochę pracochłonne ponieważ trzeba skupić się na odpowiednich modyfikacjach w treści strony, a także pobawić się trochę kodem strony. Ale biorąc pod uwagę dobre rezultaty, gra jest warta świeczki.

#6 CONTENT MARKETING

Działania mające na celu dostarczenie odpowiednich treści, które z zasady nie mają być typową reklamą. Idealnym przykładem content marketingu może być np. tworzenie różnego rodzaju poradników czy też darmowych szkoleń.

Przedstawiana treść powinna być sensowna, zawierać tylko najważniejsze informacje, ale przede wszystkim być ponadczasowa. Głównym celem content marketingu jest przywiązanie klienta do strony, na której może znaleźć wiele wartościowych treści.

Poza tym, odpowiednio przygotowany content marketing pozwoli Ci zbudować Twój bardzo dobry wizerunek w oczach czytelników. Będziesz dla niego nie tylko „sprzedawcą” ale również specjalistą, a jak sam pewnie wiesz zdecydowanie bardziej ceni się właśnie specjalistów w konkretnej dziedzinie.

#7 SOCIAL MEDIA

Coraz więcej firm odnoszących prawdziwe sukcesy bardzo mocno działa w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy też Instagram.

Nie oszukujmy się, kto w dzisiejszych czasach nie korzysta aktywnie z internetu i jak się trafnie okazuje to obecnie jedyne miejsce gdzie reklama ma takie duże możliwości. Największe sukcesy odnosi właśnie w mediach społecznościowych. Korzystając głównie z zasobów internetu można zbudować pozytywny wizerunek danej marki.

Podsumowanie

Podczas kiedy tradycyjny marketing sztywno trzyma się swoich twardych zasad i nie jest skłonny do wprowadzania w swoje zasoby czegoś nowego, Growth hacking przełamuje wszelkie stereotypy i z zaangażowaniem działa na swoich zasadach.

Growth hacking to zajęcie dla kogoś kto myśli nieszablonowo, lekceważy zasady i odkrywa nowe sposoby rozwiązywania problemów, a przede wszystkim daje ogromne możliwości wzrostu każdej firmie.

Tradycyjne działania marketingowe muszą trzymać się pewnych standardów, przedsiębiorstwa zazwyczaj ściśle określają budżet na reklamy, który jeszcze często musi uwzględniać inne potrzeby np. PRowe

Nowoczesny marketing to również konieczność określenia budżetu, ale może być on bardziej elastyczny, a już na pewno niższy ponieważ Growth hacking zakłada osiągnięcie wysokiego wzrostu firmy, ale przy jak najniższych kosztach. Poza tym podczas „sprzedawania” usługi możemy zadbać również o wizerunek biznesu.

Jak miałeś okazję się dziś przekonać, w wielu przypadkach Growth hacking to połączenie nowoczesnego marketingu ukierunkowanego na klienta oraz daleko idących działań PRowych.

Sam zatem zdecyduj co jest lepsze dla Twojego biznesu, czy postawisz na ostrożne działania, które nie wyróżnią zbytnio Twojej firmy, ale będzie w miarę stabilnie, czy postanowisz wyciągnąć z zasobów internetu coś więcej i faktycznie wypromować swoje produkty lub usługi.