Jak wybrać odpowiedni cel marketingowy dla Twojej firmy?

Zastanawiasz się jak działa marketing na Facebooku? Chcesz tworzyć skuteczną reklamę i optymalizować jej koszty? Jeśli to świetnie trafiłeś! W kilku krokach pokażę, jak tworzyć skuteczną reklamę, jakie są zależności między ustawieniami i co trzeba zrobić aby płacić mniej za reklamę, zwiększając konwersje.

emarketingowiec

Tworząc reklamę pierwszą decyzję  o jaką poprosi nas Facebook to wybór celu marketingowego.

cele-marketingowe

Mamy 13 różnych możliwości. Nie będę opisywać wszystkich 13 bo w praktyce najczęściej używa się 3: promuj posty, skieruj klientów do witryny, zwiększ liczbę konwersji. Zastanawiasz się czym one się różnią i który jest najlepszy dla Ciebie? Postaram się przybliżyć praktyczne strony każdego z nich i będziesz sam mógł wybrać, który jest najodpowiedniejszy dla Ciebie.

Promuj posty - tutaj reklamą jest post - jego treść i obrazek. Wygodna opcja dla tych, którzy mają posty, które zachęcają "do akcji" użytkownika, lub przedstawiają produkt. Reklama ta będzie pokazywać się na głównym wall'u. Posty wyglądają bardziej naturalnie, więc mogą generować większą konwersję (akcję użytkownika na stronie internetowej strategiczną z punktu widzenia Twojej firmy, np. pozostawienie adresu e-mail, telefonu, zakup produktu, rejestrację).

Skieruj klientów do reklamy - reklamę tworzymy podczas tworzenia kampanii. Ustawiamy konkretny obrazek, treść, nagłówek i opis linku. Dobrze jest, kiedy w treści używamy czasowników akcji, tj. sprawdź, zobacz, kliknij, dowiedź się itp. Reklamy te są widoczne na wallu, oraz po prawej stronie wall'a. Facebook automatycznie wybiera miejsce naszej reklamy.

Zwiększenie konwersji w witrynie - tworzy się ją dokładnie tak samo jak w przypadku "skieruj klientów do reklamy" z taką różnicą, że Facebook, poprosi nas o piksel konwersji - dzięki któremu, możemy mierzyć konwersję - czyli, najprościej mówiąc zdobyć informację, na temat w jakim stopniu dzięki tej reklamie udało nam się osiągnąć nasz cel - zdobyć adres e-mail, sprzedać produkt itp.

Jak działa "piksel konwersji"? 

piksel-konwersji

Choć "piksel konwersji" brzmi trochę enigmatycznie, to warto go utworzyć by zebrać informacje, na ile skuteczna jest nasza reklama. Aby Facebook mógł zliczyć naszą konwersję musimy wygenerować piksel konwersji i wpiąć go do naszej strony. Generujemy piksel przez kliknięcie "+" znajdujący się obok opcji "Wybierz piksel". Wygenerowany piksel przez Facebooka należy wpiąć do kodu naszej strony. Możemy o to poprosić programistę jak i spróbować sami to zrobić. Dokładne techniczne informacje, jak to zrobić znajdziecie tutaj: https://www.facebook.com/business/help/218844828315224 

Na koniec napiszę jeszcze jednym ustawieniu dotyczącym rozliczenia z Facebookiem za reklamy. Jak wybierzemy już odpowiednią konwersję, ustawimy sobie grupy docelowe (czyli wybierzemy miasto, wiek, zainteresowania itp) to na dole mamy "Budżet i harmonogram".  Tutaj przyda się wiedza na temat rozliczenia CPC i CPM.

cpm

Różnica między systemem rozliczeń jest dość prosta. Rozliczenie CPC - to koszt za kliknięcie, natomiast rozliczenie CPM - to koszt za każe 1000 wyświetleń. Pewnie zapytacie, który model jest najbardziej opłacalny. Niestety nie ma złotej zasady. Wszystkie możliwości sami musicie przetestować, sprawdzić, co jest najlepiej opłacalne dla Was i wybrać to co jest najkorzystniejsze.

A o tym, jak mierzyć skuteczność reklamy i co powinno być w poście, który ma sprzedawać dowiecie się w naszym kolejnym artykule. Czekam na Wasze komentarze!